KENT

Hela plattan "du&jag döden" är ruggigt bra.
Finns även små guldkorn i de äldre låtarna "Saker man ser" och"747" (för att bara nämna några..)

Den absolut bästa låten enligt mig (Och Elin?) är låten "Socker".
Den påminner mig om högstadietiden på kumla skola när man tillbringade vardagen i gråa klassrum med gråa människor. Jag började känna en besvikelse inför alla människor som jag träffade, då ingen verkade vara äkta. Då träffade jag fröken Hansson. Hon lyste upp hela min värld. Och gör det fortfarande. "Socker" kommer alltid stå för det hat som jag började känna inför omvärlden. Det är fascinerande att låtar kan påminna en så mycket om känslor man en gång kände.


Var inte så fördomsfull, in och lyssna på Spotify och bilda din egen uppfattning om Sveriges största rockband.


Kommentarer
Postat av: a

jaa en är bäst :D

även min mors favorit :)

2009-10-17 @ 14:46:38
URL: http://moillwordpress.com
Postat av: mimmi

747 och socker är faktiskt mina favoriter :) ryser typ när jag hör dem :)

2009-10-21 @ 09:11:20
URL: http://mbris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0