hur vill du leva när tiden går för fort?

Nu ska jag ta tag i mitt liv på riktigt. Jag har precis skickat ut ett mail som jag hoppas kommer kunna vara till hjälp. Nu ska den inbrända skammen bort en gång för alla. Vart är du när jag mest behöver dig? Alla måsten och all stress i ditt liv gör att du blir för upptagen. Du hinner inte se alla små och stora tecken. Blicken i golvet. Stegen som har blivit tyngre. Håret som står åt alla håll efter en ännu sömnlös natt. Blicken som blir mattare och som saknar den där livsglöden som alla människor borde bära. Eller så väljer du att inte se alla tecken. Du vänder bort blicken istället för att möta blicken. Du låter dig luras av leendet som du vet döljer någonting annat. För det är så mycket enklare att blunda än att se sanningen.


"det är tomma ord som fastnar för att jag låter dem vara kvar
men jag har lovat den här gången att jag ska ge allt som jag säger att jag har"
Melissa Horn 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0