'Vad är det då som gör att jag är kvar fast jag har sagt att jag ska gå?'

Något som är jobbigt när man är sjuk är att man ändå måste ställa alarm på telefonen för att gå upp och ringa och sjukanmäla sig. Eftersom jag har praktik just nu så var jag tvungen att ringa både till praktiken och till skolan. Att ringa är inte det som är jobbigt utan det jobbiga är att jag inte kan somna om efteråt. Istället för att ligga och stirra upp i taket så satte jag nu på klassikern Masjävlar. Jag tröttnar aldrig på den filmen. Jag läntar tills mamma kommer hem med lite filmer från min syster så att jag har någonting att göra i helgen. Det gäller att sysselsätta sig när man inte får gå ut.
 
I min familj så fungerar det alltid så att när vi barn är sjuka så får mamma köpa roliga tidningar åt en som man kan läsa. Igår kom mamma hem med Veckorevyn, en tidning som jag aldrig köper nuförtiden. Jag är dålig på att köpa tidningar över huvud taget. Det som jag vill komma till med detta är att en sjukdom kommer aldrig ensam, i vår familj kommer även tidningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0