Takida

Har ni någon musikgrupp som följt er i en större eller kanske viktig del av ert liv? Jag har ett av mina favoritband som har följt mig i kanske 2-3 år och det är bandet Takida. Undra hur många nätter jag har legat grubblande för att sedan slänga på en skiva med Takida och bara njutit av den ljuva musiken. För det är därför jag har fortsatt lyssna på dem i alla år. Varje ord och varje låt betyder något speciellt för mig. Allt är förknippat med de här åren när jag mådde mindre bra men även de lite ljusare stunderna. De har räddat mig många gånger och fått mig att känna mig mindre ensam. Jag kan gråta som ett spädbarn när jag hör vissa låtar samtidigt som andra kan ge ett glädjerus som resulterar i viftande med tårna. Det är svårt att sätta ord på hur mycket musik överlag betyder för mig. Jag älskar musik. Det är där jag finner mycket av min energi och lust till att klara av vardagens hinder.

takida <3 <3


Som jag säkert har sagt förut så har jag vunnnit en tävling vilket gör att jag och två kompisar (Diana & Brisen) får vara med under en radioinspelning där Takida intervjuvas och spelar live. För mig är det stort.
Inspelningen äger rum imorgon kväll så tänk på mig när jag kommer befinna mig i ett stort glädjerus.

=)

" How many times will you come back to me before you realise I'm not seeting you free? "
Hitta livsglädjen i dig själv och inte i någon annan

Kommentarer
Postat av: mikaela

ser fram emot det :D ses i morgon babe :D:D

2007-11-20 @ 22:51:15
URL: http://brisen.tjejsajten.se
Postat av: Ellinor

Min syster lyssnar på dem tror jag, haha. men jag vet knappt vilka dem är!

2007-11-21 @ 10:45:23
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Äliin

Gumman, hur var takida? :)

2007-11-21 @ 14:37:34
Postat av: diana

Tack anna! satan vad bra dom var :D:D:D

2007-11-22 @ 15:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0