brottning mot mina&andras tankar

Människor i min närhet har sagt till mig att jag tänker alldeles för mycket. Att jag bara ska slappna av och låta det bli som det blir. Jag är inte en sådan människa. Jag är en människa som tänker mycket. En människa som försöker att planera framtiden efter hur mycket jag orkar. Om ni inte kan acceptera att jag tänker mycket så kan ni inte acceptera mig för den jag är. Och jag tänker inte ändra på mig. För jag är så trött på att man ska vara alla människor till lags hela tiden. Jag är less på det. Människor försöker ändå hitta fel på en hela tiden, allt för att de ska må så bra som möjligt själv. De vill trycka ner en till minus så att de själv flyter över på plus. Så fungerar vi människor. Om jag ändå aldrig kan känna att jag duger i andra människors ögon så varför ska jag ens ödsla energi på att försöka passa in i deras värld? Nu ska jag gå min egen väg. Jag ska försöka att förverkliga min dröm. Om jag så ska få göra det ensam.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Fan vad bra skrivet Anna! Var den du är, accepterar dem dig inte för det så kan de dra. Du är en toppentjej för att du är just den du är.

2007-12-02 @ 14:10:47
URL: http://tullan89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0