Anna tycker till

Det finns en låt som spelas på radio titt som tätt just nu där texten går "Alla som inte dansar är våldtäktsmän".
Inte bara det att låten är totalt värdelös och dåligt mixad utan texten är om möjligt ännu mera idiotisk.

Jag har en vän som för 8-9 månader sedan fick ta konsekvenserna av två främmande människors handlingar. De valde att våldta henne och jag fanns inte vid hennes sida för att beskydda henne. Det här är något som hon får leva med varje dag och vi människor runtomkring som har sett hur det här har förändrat henne som människa. När man då ser människor i grupp hoppa och studsa omkring till den här låten och skrika med glädje "VÅLDTÄKTSMÄN, VÅLDTÄKTSMÄN" så får iallafall jag en rejäl tankeställare...


Kommentarer
Postat av: Ellinor

ush vad hemskt!

2007-11-19 @ 10:46:44
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Anonym

dom kanske möjligtsvis har valt just denna låttext för att folk skall reagera? sen att de e en sjukt bra rytm å de blev en hit å folk sjunger med i den sjuka texten
på fyllan utan att tänka till vad den handlar om...ja...de gör dom la..

2007-11-19 @ 17:33:25
Postat av: Ninni

nejnejnej, hon stack ju. pappan sa ''jag vet inte om jag älskar dig längre'' och då packade hon sin väska och drog. sonen hörde något, och filmen slutade med att de satt på garageuppfarten. :)

2007-11-19 @ 21:39:46
URL: http://schmeeek.blogg.se
Postat av: Jennie

Men Anna, låten är grym, på två sätt! Grym som AS BRA, och grym som obehaglig!

2007-11-20 @ 17:57:55
URL: http://tullan89.blogg.se
Postat av: diana

läste någonstans att låten var en pik åt stureplansprofilerna eftersom dom va lite finare i kanten och aldrig dansade.

?

2007-11-22 @ 14:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0