071115 forts.

Tidigare idag när jag satt och väntade på min läkare så kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna på två tanters samtal om dagens tv-program.

Dam 1: Hon i fråga doktorn är ju en riktigt trevligt flicka. Jag kollar alltid på det. Jag tycker det är så bra. Både journalisten och doktorn är så trevliga så. Brukar inte du titta på det?

Dam 2: Nej vet du vad! Skulle jag kolla på program som fråga doktorn så skulle jag nog få för mig att jag hade alla möjliga sjukdomar och dö på fläcken.

När jag satt där helt inne i deras samtal så kom ett bekant ansikte, Alex. Vi satt och pratade och han var mycket imponerad av att jag blödde så mycket när jag hade tagit blodprov. Haha. Vi spolar tillbaka lite. Jag fick träffa läkaren. Hon kikade ner i min otroligt vackra hals och lyssnade på mina lungor och började att oroa sig för lunginflammation. Det var därför jag fick ta blodprov. Men det var negativt! Så jag är frisk som en mört. Nåja. Kanske inte. Hostade ju trots allt blod inatt. Men jag fick iallafall en stark hostmedicin som jag ska svepa en dos 3 gånger per dag nu. Smakar precis som en mindre god shot fylld med alkohol. Och blir det inte bättre nästa vecka så skulle hon göra ett näsprov?! Hjälp? Det låter farligt.....


Kommentarer
Postat av: anna

hihi ja det var minsann trevligt att du hittade tillbaka till mig! massa kram!

2007-11-15 @ 22:30:56
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0